ISO9001 is dé internationale standaard voor kwaliteitsmanagement. Bedrijven met een ISO9001 certificaat hebben vastgelegd hoe ze staat zijn hun kwaliteit te borgen en continu te verbeteren.
Hierbij worden klanteis, de wet- en regelgeving van toepassing op product en de eisen van de organisatie zelf vastgelegd en getoetst. Door processen in de organisatie te beschrijven en vast te leggen verbeter en borg je kwaliteit. ISO9001 wordt daarom ook wel versimpeld uitgelegd als: zeg wat je doet, doe wat je zegt en bewijs het.
Waarom ISO9001?
Allereerst beheers je met ISO9001 je eigen processen en die van je leveranciers beter. Je hebt inzicht in alle processen en risico’s, beperkt faalkosten, vergroot de klanttevredenheid en verbetert de kwaliteit. Daarnaast geef je met een ISO9001 certificaat aan klanten een signaal af dat je kwaliteit hoog in het vaandel hebt staan. Wij hebben veel organisaties succesvol begeleid in het ISO9001 certificeringstraject. We informeren je er graag over.
Resultaat ISO9001
- Bewijs van hoge kwaliteitsstandaarden
- Optimale borging van kwaliteit in organisatie
- Risicobeheersing wordt vast onderdeel
- Integrale en bedrijfskundige procesbenadering